21 December 2011

Kijiya Haiya

Hari ni aku nak cite pasal "Kijiya Haiya". Antare mamat yg paling sengal dan "serious" yg penah aku jumpe .




Kijiya ialah jiran sebelah rumah aku , dye suke skodeng aku lalu tingkap rumah . Disebabkan Kijiya ni seorang yg pemalas , kalau dye malas nak skodeng aku lalu tingkap , dye akan skodeng aku gune CCTV yg dye pasang senyap-senyap kt dalam toilet , bilik , ruang tamu , dapur dan garage . Dye pasang CCTV tu time kitorang tengah jual ABC . Dye ingat aku tak tau pasal CCTV tuh , so aku pun buat-buat tak tau . Tu pun disebabkan dye adalah jiran aku yg PALING baik .



**Pasal ABC yang kitorang jual tadi , korang beli laa . Sedap oo . Tp ade 2 perisa je . Perisa biase dengan perisa coklat . Aku sarankan korang beli perisa coklat tu sebab perisa tu sebenarnya kenangan dekat depan rumah aku . Kalau korang beli , korang pon bole jadi sebahagian daripada kenangan tu !

--> Kiji :



Daripada apa yg aku dah cerita kat korang , pasal Kijiya skod aku dan bla bla blaa (tudiaa , da pndai buat ayt keling daa :haha) dye memang obses dengan aku . Dye selalu kate dye tak obses ngan aku , pastu dye jugak slalu kate , sebenarnya aku yang obses dengan dye . Aku pon tak faham kenapa dye ckp cmtu . :p
Dye selalu suruh aku ketuk pintu rumah sebelah kalau aku rindu dye .


(sebab dye kn jiran aku :lala)

Tp sebenarnya , dye saje je suruh aku ketuk pintu rumah dye , sbb sebenarnya dye yg nak jumpe aku . :haha
So , sekarang dah jelas kn ? Siapa yg obses pd siapa ?




Kijiya ade banyak bini . Tapi bini yg dye selalu promote ialah bini dye yg duduk dekat 'Korea' atau 'Jepun' (aku sebenarnya lupe bini dye dduk kt mane) .
Ni hah gamba bini dye --->

Kijiya ni jugak seorang manusia yg suka buat muke pelik-pelik . Contohnya :


<<<-- muke cmni dye suke buat time tade sape lyan dye / dye malas nak lyan org





<<<-- dye suke buat muke cmni lepas dye kate aku comel / dye ckp sesiapa comel


<<<-- bile dye "SERIOUS" dye akn buat muke cmni



<<<-- dye suke buat muke camni bile kalau dye tengah dlm proses pembuayaan (eh eh , sorry , silap)




<<<-- ni rupe Kijiya bile dye tengah dlm proses pembuayaan ataupun lebih dikenali sebagai 'proses memboya'


<<<-- ni yg dye selalu buat bile musim meroyan dye da sampai . Memang sebijik ngan muka dye :p


Sekian sahaja cerita pasal Kijiya . Ade lg nak cerita , tp takut nnt kalau dye baca , silap-silap hari dye ketuk pintu rumah aku  siap dengan bawak senapang . So , simpan dlm kepala hotak jela (^oo^)v

**Segala penulisan , reka cerita dan pengutukkan telah disahkan oleh tuan punya badan sendiri : Kijiya Haiya

2 comments:

  1. hahahahaha..dayang cam kenal laa si KEJIya ni.. :kahkah.. :bisik,,jaga2 nnt dia tgk kt cctv kita ngata kat dia :cabut

    ReplyDelete
  2. :haha dye bole tgok je, dengar tak boleh :bisik :cabut

    ReplyDelete